Irena Sirena

« | | »

Žužki. Žuža. Žužemberk.

9.03.2017

Žužemberk je hecno mestece, ki ga imam od nekdaj rada že samo zaradi imena. Mimo smo se včasih vozili v ali iz Črnomlja, več kot parkirišča pred gradom pa pobliže nisem videla, zato sva se zadnjič z gospodom širokoplečatim zapeljala malo do izvira Krke in potem še do Žužemberka. Zagotovo imajo tam kakšno Žužo. Žuža iz Žužemberka. Zakaj ni gostilne Žuža?

Kakorkoli, Žužemberk ima vse: zeleno Krko direktno skozi mesto, naravno kopališče naravnost v mestu, grad sredi mesta, cerkev z razgledom nad mestom. Ampak ko se zapelješ do gradu in na vratih (ki so logično zaprta) na sprintanih listih bereš o znamenitostih (in ugotoviš, da se številke ne ujemajo s slabo vidnim zemljevidom), ugotoviš, da je najbolje, če se sprehodiš po bližnjem paviljonu (nekaj metrov od gradu), ki je rezultat sodelovanja občine Žužemberk, študentov in študentk arhitekture ter angleških arhitektov, ki sta zmagala na natečajnem razpisu v okviru dogodka EASAD013. To sem prebrala, tega seveda ne vem na  pamet. V paviljonu lahko izveš vse o tem projektu, tam pa stojijo tudi precej dobro založene knjigobežnice.

Okej, ko prebereš vse o tem pomembnem projektu, greš lahko čez cesto in si prebereš še vsa imena znanih (in na pol znanih) ljudi, od nekdanjega župana Clevelanda do Sunite Williams, ki naj bi imeli korenine v Žužemberku (vsaj tako sklepam). Ne vem, postavljanje z nekim nekdanjim županom Clevelanda, medtem ko stojim sredi potencialno res slikovitega mesteca z gradom ob reki, se mi zdi kar malo bizarno. Mislim, res je lepo mesto. Kako je lahko to manj zanimivo kot spisek žnjblj ljudi iz teh krajev?

Takoj mi je postalo žal, da nisem že pred odhodom preživela kakšne pol ure na računalniku in si sama začrtala priložnostno krožno pešpot po mestu. Da bi odkrila kakšno lokalno kulinarično poslastico, je verjetno zaman upati, a vseeno. Dajte mi par takšnih točk, prosim. Sovražim govoričenje o zgodbah, ampak Žužemberk res potrebuje zgodbo. Eno zapakirano, zaokroženo zgodbo. Peljite turista malo naokoli, ne samo mimo parkiranih avtov ob gradu po stopnicah, ki bi lahko vodile do krasne razgledne točke na reko, a v resnici vodijo samo do precej neuglednega zaledja trgovine in pogleda na zaraščen breg. Je pa zato cerkev sv. Mohorja in Fortunata na hribčku lepo prenovljena, to pa ja.

Ker zaradi pomanjkanja informacij nisva vedela, kako bova prišla do reke in koliko časa bo to sploh trajalo, sva šla kar z avtom in takoj našla idealno trato ob reki. A tudi ta idealna trata je malo prepuščena sama sebi, otroško igrišče je bilo v precej slabem stanju, tam je stala še na pol porušena baraka, ki je bila nekoč verjetno šank, pa še ena hišica na drevesu, prav tako plod natečaja EASAD013, ki pa že malo razpada. No, na skoraj vsakem drevesnem deblu se tako ali tako bohoti napis o uporabi na lastno odgovornost in o kopanju na lastno odgovornost. Je bil pa pogled na zeleno Krko z gradom nad sabo z mostu res lep.

In to je to od Žužemberka. Škoda, ker tako slikovito mestece s tako zabavnim imenom, ki mora biti še posebno zabavno za izgovorjavo pri tujih turistih, ne izkoristi svojih naravnih danosti v večji meri, kot sedaj. Se zavedam, da je zelo lahko biti pameten takole od daleč in da začetek marca ni ravno idealen za turizem, a obiskovalec v Žužemberku žal razen lepih razgledov ne ve, kaj točno naj tam počne več kot pol ure. Škoda. To pravim samo zato, ker te imam rada, Žužemberk. Res.

Avtor irena, zapisano 9.03.2017 ob 14:28 pod foreign ekspedišn. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

9 odgovorov na “Žužki. Žuža. Žužemberk.”
  1. Marija - 9.03.2017 ob 16:27

Jaz imam eno zanimivo zgodbo z Žužemberka, no s Šmihela pri Žužemberku. Nekoč smo tam taborili na idilični jasici tik ob Krki, tako lep prostor, da se čudiš, kako da sicer ni na polno oblegan.Nekega lepega dopoldneva uleti na polno zadet cigan (pardon, rom), zapiči nož v les, spije nekaj požirkov goriva za kosilnico in se začne dret, kdo se gre z njim tepst do smrti za 100 jurjev tolarjev. Ker noben ni hotu umret, smo mu pustili, da nas je okradel, poklicali policijo, policija je rekla, Run, bois, run, nakar smo spizdili iz idilične jasice ob Krki v varne zasavske hribe.

2. irena - 9.03.2017 ob 16:47

:shock:

3. Mojca - 10.03.2017 ob 08:15

@Marija:
    LOL!!! ne morem se nehat smejati!!!! :) :) :)

4. maja - 10.03.2017 ob 09:11

Kje’s dobila to ikonco z izbuljenimi očmi!! kolk je luštko!

Drugač pa res no, kaj vse nam v tujini prodajajo, pa je v resnici nič od nič.
    Enkrat so nas na Kreti vlekli v kao “dolino metuljev”, pa je bla neka nikakva senčna grapa, nič lepga za poslikat in jasno nikjer nobenga metulja. Ampka bil je pa celodnevni izlet, zraven dajo še kosilo v “tipični”tavern pa obisk ” tipične” vinske kleti, pa obisk keramične delavnice in eto ti ponudbo…
    Mi pa takele lepe prizore, pa nič!

5. irena - 10.03.2017 ob 12:49
    irena

tale z izbuljenimi očmi :shock: pride pa s : shock : (brez presledkov, seveda. :)

6. Nina - 10.03.2017 ob 13:03

se strinjam s Majo.

Največji nateg “pridite pogledat tole čudo” je meni angleški Stonehenge. Pogledaš fotografije in si videl vse, pa še lepše je kot v resnici. Kup kamnov in nemogoč veter.

7. magrateja - 10.03.2017 ob 16:08
  8. irena - 10.03.2017 ob 17:03

:mrgreen:

9. LENI - 13.03.2017 ob 09:09

Sem domačinka in se nebi mogla bolj strinjati z vašimi navedbami. Žal je trenutno tako stanje, kljub večim opozorilom predstavnika TD Žužemberk se zadeve ne premaknejo na bolje.
    Glede neljubega pripetljaja bralke pa mislim, da ni tako hudo, bili so pač ob nepravem času na nepravem mestu.
    V upanju, da se bodo stvari kaj kmalu spremenile vas pozdravljam.